Για το αύριο της τηλεϊατρικής μίλησε στο ραδιοφωνικό σταθμό του Alpha 989 και στη δημοσιογράφο Βίκυ Καρατζαφέρη ο CTO και γενικός διευθυντής της startup εταιρείας Dr. Button, Δημήτρης Μπαλαούρας.

Ο κ. Μπαλαούρας επεσήμανε τις ωφέλειες της τηλεϊατρικής και πώς διευκολύνει τη ζωή των ασθενών εν μέσω κορονοϊού και αναφέρθηκε στη μεγάλη συμμετοχή των ιατρών που είδαν μέσα από αυτή μία μεγάλη ευκαιρία.  Η τηλεϊατρική λειτουργεί συμπληρωματικά και βοηθητικά στη συμβατική ιατρική, όπου απαιτείται η φυσική παρουσία ενός ασθενούς, ενώ σε πολλές περιπτώσεις μέσω της υπηρεσίας αυτής ο ασθενής γλιτώνει χρόνο, κόπο και άσκοπη αναμονή στα εξωτερικά ιατρεία ή στα επείγοντα περιστατικά ενός νοσοκομείου.

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της συνέντευξης του κ. Μπαλαούρα.

Η Dr. Button έθεσε στη διάθεση των Περιφερειών την πλατφόρμα της.

«Στην Dr. Button θέσαμε στη διάθεση των Περιφερειών το σύστημα τηλεϊατρικής προς όφελος όλων των πολιτών για να αντιμετωπιστεί η πρωτόγνωρη κατάσταση για τη χώρα. Η τηλεϊατρική υπάρχει στη χώρα μας εδώ και μερικά χρόνια, όχι όμως με τη μορφή που παρουσιάζουμε σήμερα. Υπήρχε για τα απομακρυσμένα μέρη ώστε να μπορεί ο πολίτης να έρθει σε επικοινωνία με νοσοκομεία σε αστικές περιοχές. Σήμερα η τηλεσυμβουλευτική έρχεται στο σπίτι του πολίτη  μέσω των έξυπνων συσκευών. Πολλές Περιφέρειες απευθύνθηκαν σε εμάς και συνεργάστηκαν με τους κατά τόπους Ιατρικούς Συλλόγους. Αξιοθαύμαστη είναι και η συμμετοχή των ιατρών. Έχουμε περισσότερες από 30 ειδικότητες στην Dr. Button».

Έχουν γραφτεί στην Dr. Button πάνω από 8.000 πολίτες και 400 εθελοντές ιατροί

«Έχουν γραφτεί σε μερικές εβδομάδες στην Dr. Button πάνω από 8.000 πολίτες και περισσότεροι από 400 εθελοντές ιατροί. Η υπηρεσία μας μπορεί να χρησιμοποιηθεί από tablet, υπολογιστές, από όλα τα σύγχρονα μέσα ώστε ένας ασθενής να έρθει σε επαφή με έναν ιατρό της επιθυμίας του».

Πώς κατεβάζουμε την εφαρμογή.

«Αρχικά αρκεί κάποιος να επισκεφθεί την ιστοσελίδα μας drbutton.gr.

Εκεί υπάρχει καθοδήγηση για την εγγραφή. Ο ενδιαφερόμενος δίνει το e-mail του και έναν κωδικό πρόβασης και μπορεί είτε απευθείας να ψάξει τον ιατρό που θέλει ή μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή και να κάνει την ίδια διαδικασία από το κινητό του. Μπορεί να διαλέξει ειδικότητα και κατόπιν κάποιον ιατρό που είναι διαθέσιμος».

Είναι δωρεάν σε υπηρεσίες κορονοϊού

«Για περιπτώσεις κορονοϊού είναι δωρεάν. Ωστόσο, η πλατφόρμα μας δεν είναι μόνο για κορονοϊό, καθώς θέσαμε σε λειτουργία ένα σύστημα πληρωμών.

Για τις περιπτώσεις που δεν αφορούν τον κορονοϊό, υπάρχει αμοιβή για τον γιατρό και η πληρωμή γίνεται μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας. Για θέματα κορονοϊού είναι δωρεάν».

Η τηλεϊατρική δεν αντικαθιστά την συμβατική ιατρική. Λειτουργεί συμπληρωματικά.

«Σε διάφορες μελέτες που έχουν γίνει παρατηρείται ότι σε ένα μεγάλο ποσοστό συνεδριών δεν απαιτείται η φυσική εξέταση. Υπάρχει για παράδειγμα η απλή συνταγογράφηση. Υπάρχει η ανάγκη για μια αρχική καθοδήγηση ώστε να ακολουθήσει εξέταση σε κάποιο ιατρείο. Η τηλεϊατρική δεν έρχεται να αντικαταστήσει την φυσική επίσκεψη στο ιατρείο. Έρχεται να βελτιώσει τη φροντίδα της ιατρικής σε κάποια σημεία. Όπως για παράδειγμα, για ένα παιδάκι που νοσεί μέσα στη νύχτα και σκεφτόμαστε να το πάμε στο νοσοκομείο, μπορούμε να βρούμε έναν παιδίατρο και να έχουμε μία εκτίμηση και μία καθοδήγηση».

Η Dr. Button είναι δίπλα σας 24/7

«Η υπηρεσία μας είναι και Τηλεσυμβουλευτική. Λειτουργεί όλο το 24ωρο. Ο κάθε ιατρός έχει δηλώσει τη διαθεσιμότητά του. Ακόμα και αν δεν είναι δαθέσιμος κάποιος ιατρός, έρχεται μήνυμα στη συσκευή του, καλώντας τον αν μπορεί να βοηθήσει κάποιον ασθενή. Αν μπορεί να εξυπηρετήσει, τότε συνδέεται επί τόπου ώστε να γίνει η σύνδεση με τον ασθενή».

Οι περισσότερες κλήσεις σε ιατρούς αφορούν τον κορονοϊό.

«Η συντριπτική πλειοψηφία των κλήσεων το τελευταίο διάστημα αφορούν στον κορονοϊό. Ο ασθενής αναρωτιέται: ‘Μήπως έχω κολλήσει και εγώ. Αν έχω κορονοϊό ή όχι’. Η Dr. Button συμβάλλει στην έγκαιρη διάγνωση και στην αποφυγή της μετακίνησης στο νοσοκομείο.  Υπήρξαν περιστατικά αξιοσημείωτα, που μας ανέφεραν ιατροί για το ότι η τηλεϊατρική συμβάλει στην πρόληψη. Για παράδειγμα ένας παππούς κάλεσε έναν ιατρό με την βοήθεια του εγγονού του. Ο παππούς είχε κάποια δυσφορία και μετά από τη συνέντευξη με τον ιατρό, ο ασθενής οδηγήθηκε σε κάποιο νοσοκομείο ώστε να του γίνει κανονική εξέταση. Υποβλήθηκε επιτόπου σε κάποια επέμβαση γιατί κινδύνευε να πάθει έμφραγμα».

Ποια είναι η επόμενη ημέρα της τηλεϊατρικής.

«Η τηλεϊατρική ήρθε για να μείνει. Ο κορονοϊός επιτάχυνε τις διαδικασίες. Η πρωτοβάθμια υγεία φροντίδας του αύριο εμπεριέχει την τηλεϊατρική μέσω των έξυπνων συσκευών. Όσον αφορά την Ελλάδα, η τηλεϊατρική χρειάζεται όρια, να θεσπιστούν νόμοι και πιο συγκεκριμένο πλαίσιο και αυτό θα έχει πολύ μεγάλη χρήση και στο δημόσιο, στον ΕΟΠΥΥ και στα ιατρεία  των νοσοκομείων. Θα έρθουν και άλλες ενδιαφέρουσες υπηρεσίες, όπως π.χ. η παρακολούθηση των ασθενών από το σπίτι, που θα δίνει μία πολύ καλή εικόνα στους ιατρούς για το περιστατικό.»

Ευχαριστούμε τον Alpha 989 και την δημοσιογράφο Βίκυ Καρατζαφέρη για την φιλοξενία. Η συνέντευξη είναι διαθέσιμη εδώ.