Μένουμε στο σπίτι. Είναι γεγονός. Μετράμε καθημερινά τις ημέρες καραντίνας, τις ώρες, τα λεπτά, τα δευτερόλεπτα.

Στην εποχή του κορονοϊού η καθημερινότητά μας έχει αλλάξει. Γιατί όμως να μην βρούμε την ευκαιρία να μετατρέψουμε αυτή την αλλαγή σε δημιουργία.

Αντί να γκρινιάζουμε για το τι «χάσαμε» μπορούμε να μετατρέψουμε την παραμονή στο σπίτι μας σε θετική δράση και να αναλογιστούμε ότι είναι κάτι προσωρινό.

Τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να διασφαλίσουμε ότι μετά το τέλος της καραντίνας δεν θα έχουμε γίνει διπλάσιοι.

  1. Τηρούμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Καλό είναι να λαμβάνουμε συμβουλές από ειδικούς ιατρούς. Υπάρχει και η δυνατότητα τηλεϊατρικής. Για οποιαδήποτε αδιαθεσία, αλλά και για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τη διατροφή μας ανάλογα με το σωματότυπό μας αλλά και τα προβλήματα υγείας που πιθανώς έχουμε, μπορούμε να τους συμβουλευτούμε μέσω της τηλεϊατρικής. Είμαστε τυχεροί, γιατί την εποχή του κορονοϊού αποτελεί μία πολύτιμη πραγματικότητα.
  2. Τρώμε πολλά λαχανικά, αφού πρώτα τα έχουμε πλύνει καλά και τηρήσουμε τις προδιαγραφές ασφαλείας των ειδικών. Οι ενήλικες πρέπει να τρώνε καθημερινά 5 μερίδες φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Κάθε μερίδα ισοδυναμεί με το μέγεθος ενός φρούτου. «Η περιορισμένη πρόσβαση σε φρέσκα τρόφιμα μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη κατανάλωση πολύ επεξεργασμένων τροφίμων, τα οποία τείνουν να είναι πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι. Αυτές οι αλλαγές στη διατροφική συμπεριφορά θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο ανοσοποιητικό σύστημα», σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
  3. Η μεσογειακή διατροφή αποτελεί ασπίδα ενάντια σε όλες τις ασθένειες. Μια δεκάχρονη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο έγκυρο ιατρικό περιοδικό «Journal of American Medical Association» (JAMA) περιέγραψε ότι οι ασθενείς που ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής με άσκηση, είχαν κατά 50% μείωση των θανάτων από καρδιαγγειακά.
  4. Μαγειρεύουμε τα φαγητά μας σε υψηλές θερμοκρασίες. «Ο κορονοϊός μπορεί να επιβιώσει και να παραμείνει μολυσματικός σε μία επιφάνεια μέχρι εννέα μέρες. Σε θερμοκρασία 30 βαθμών Κελσίου ή μεγαλύτερη, η διάρκεια ζωής του μειώνεται», αναφέρει πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση The Journal of Hospital Infection.
  5. Ευκαιρία να ξεκουραστούμε και να κοιμηθούμε. Κάτι που δεν κάναμε προηγουμένως που δεν προλαβαίναμε να «πάρουμε ανάσα».
  6. Γιατί να μην δημιουργήσουμε μοναδικές αναμνήσεις με τα παιδιά μας και την οικογένειά μας. Τώρα που είμαστε στο σπίτι, μπορούμε να παίξουμε όλοι μαζί, να μιλήσουμε περισσότερο, να συζητήσουμε για θέματα που μας απασχολούν. Σίγουρα θα είναι στιγμές που θα θυμόμαστε για μία ζωή.
  7. Να θυμάστε ότι καμία μεμονωμένη τροφή δεν προστατεύει απέναντι από τον κορονοϊό. Η καλύτερη προστασία είναι να αποφεύγουμε τον κοινωνικό συγχρωτισμό και να παραμένουμε στο σπίτι μας. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να προστατέψει κάποιος τον εαυτό του αλλά και τους γύρω του. Είναι κάτι που το επισημαίνουν συνεχώς τόσο ο ΠΟΥ όσο και οι επιστήμονες.
  8. Τι λέτε τώρα που μένουμε στο σπίτι να κάνουμε και εκείνες τις ξεχασμένες ασκήσεις γυμναστικής. Ακόμα και να μην είστε αυτό που αποκαλούμε «fit», μπορείτε να γυμναστείτε, βάζοντας μουσική και χορό και να κάνετε μερικές διατάσεις για να «ξεπιαστείτε».
  9. Και το βασικότερο από όλα, να χαμογελάτε και να μην ξεχνάτε να κάνετε γελωτοθεραπεία. «Τα δύσκολα θα περάσουν και ο ήλιος θα ξαναβγεί»…